|
Nem az előzésekben látja a problémát - nagyítható | Michael Schumacher nem ért egyet azokkal, akik szerint az előzések drasztikus hiánya árt a Forma-1 népszerűségének.
Az elmúlt években fokozatosan egyre több bírálat érte a sportágat, amiért az élen zajló küzdelem nem elég izgalmas, Schumacher - aki idén a tíz fordulóból kilencről győztesként távozott - azonban úgy véli, az izgalomhoz nem kizárólag az előzés jelenti a kulcsot.
"Az én álláspontom más" - mondta egy silverstone- sajtótájékoztatón. - "A motorversenyeken rengeteg előzés van, az F1-ben viszont néha egy sincs. Mégis, ha megnézzük a nemzetközi közönséget, mi érdekli őket? A foci és az F1."
"Ha garantálni tudnánk az előzéseket, talán többé nem is lennének olyan izgalmasak, hiszen az emberek azt gondolnák 'oké, persze meg fogja előzni - ez így normális.' Mostanában viszont nem normális, ezért van miért izgulni."
Az elmúlt években az FIA folyamatosan változtatott a szabályokon, többek között azzal a céllal, hogy a Ferrari egyeduralmát sokesélyes versenyzés váltsa fel. Az előírások azonban máig nem szilárdultak meg, mivel sok kritika éri őket, s Schumacher szerint ez azt bizonyítja, hogy úgysem lehet mindenkinek a kedvére tenni.
"Az utóbbi három-négy évben rengeteget változtattunk a szabályokon, hogy segítsük a sajtót, a látványosságot, miegymást. És éppen ez a probléma, ugyanis nem létezik olyan szabály, ami 100%-osan kielégíti az igényeket" - mondta.
"Tehát szerintem jobb megmaradni az autósport alapelveinél, amelyek elég világosak, egyszerűek, mindenki megérti őket, sőt, nyilván mindenki számára érdekesek - máskülönben mivel magyaráznánk, hogy évről évre nő a nézőszám?"
Schumacher abban sem lát kivetnivalót, hogy a Ferrarit az elmúlt öt évben, őt pedig az utóbbi négyben nem sikerült legyőzni.
"Ilyen a Forma-1" - jelentette ki Schumacher, a mezőny utolsó olyan tagja, aki még az előző korszak legtöbb nagy alakjával: Ayrton Sennával, Alain Prosttal, Nelson Piquet-vel és Nigel Mansell-lel is versenyzett együtt.
"Mindig is voltak olyan fázisok, amikor egy-egy csapat vagy versenyző egyeduralma volt a jellemző, és bizonyos szempontból - ezzel talán nem mindenki ért egyet - érdekes, hogy melyik istálló vagy pilóta lesz képes legyőzni minket."
"Egyébként is csupán nézőpont kérdése, hogy mi számít érdekesnek vagy izgalmasnak." |