Ferrari
Bubblin 2004.07.10. 11:25
Hullmvlgy vagy szakadk?
Tny: a Ferrari 2003-ban minden vrakozs ellenre csak risi erfesztssel s - ami mg meglepbb - nem kis szerencsvel tudta megvdeni vilgbajnoki cmeit. risi erfesztssel, mert a Michelin ktsgkvl fellkerekedett a Bridgestone-on, gy a Ferrari a gumik tern folyamatos lpshtrnyban volt a McLarennel s a Williams-szel szemben; s nem kis szerencsvel, mert ha Williams FW25 a szezon elejn nem kszkdik gyerekbetegsgekkel, vagy a McLaren MP4-18 (idre s egyltaln) elkszl, a Ferrari bajban lett volna. Ettl fggetlenl vitathatatlan, hogy megrdemelten nyertk meg a VB-cmet, mert az v sorn k nyjtottk a legegyenletesebb teljestmnyt, mg ha nem is olyan egyenleteset, mint 2002-ben. s hogy mi vrhat 2004-ben? Tavaly csak annyit rzkeltnk, hogy a Ferrari elindult a lejtn, m az mg nem vilgos, hogy egy hullmvlgy vagy a szakadk fel. Mindkett mellett szlnak rvek. Egyrszt tudni kell, hogy a Scuderia menedzsmentje s fleg a Gestione Sportivt irnyt Jean Todt knosan vatos ember, aki semmit nem bz a vletlenre, s mivel 2003-ban a Ferrari az zlshez mrten tl kzel kerlt a veresghez, jvre mg vatosabb (rtsd: alaposabb) lesz. Msrszt viszont minden aut csak olyan j, amennyire az aszfalthoz tapad, s a Bridgestone-Ferrari pros bizony a gumihborban mg az v vgn is vesztsre llt. Persze ahogy mindenben, ebben sem az llapot, hanem a folyamat a lnyeg, de egyelre nehz elkpzelni, hogy a Bridgestone miknt tudna zros hatridn bell visszavgni a Michelinnek. A BAR-Honda tprtolst kveten a Ferrari klnsen nehz helyzetbe kerlt, mert jformn egyedl kell viselnie a Bridgestone fejlesztsi munklataival kapcsolatos terheket, mg a Michelin legalbb ngy ers csapattal, nagyjbl ngyszer annyit tesztel. Emellett az uralkod csapatok megszokott, konzervatv filozfija is fenyegeti a Ferrarit, mert a jrt utakhoz val ragaszkods egy ideig bevlik ugyan, elbb-utbb viszont a tbbiek rtallnak a rvidebb svnyekre. Hogy ez 2004-ben megtrtnik-e? Nos, ez a nagy krds...
|