Ferrari : A Ferrari 4 kiállásal az élen. |
A Ferrari 4 kiállásal az élen.
Bubblin 2004.07.09. 14:01
Michael idei kilencedik futam győzelme
Michael idei kilencedik elsősége
A Ferrari alakulata fantasztikus versenyhétvégét zárt Franciaországban. Michael Schumacher az idei szezonban kilencedik győzelmét szerezte meg, mindössze csak Monacóban hibázott, mikor kiesett a versenyből. A német versenyző mindenkinél többször volt kint a boxban, mégis főlényesen nyert. Csapattársa Rubens Barrichello a 10. helyről a harmadikra tornázta fel magát, miután az utolsó kör utolsó előtti kanyarjában megelőzte a Renault-val versenyző Jarno Trullit.
Michael Schumacher, 1 hely: „A stratégia, és a szerelők precíz munkája a boxkiállások alatt fantasztikus volt a mai nap. A rajt előtt nem voltam túlzottan optimista, azonban kezdett világossá válni, hogy a Bridgestone abroncsok fantasztikusan viselkednek kopott állapotukban, mely nem volt elmondható ellenfeleinknél, így sikerült a kiállások előtt csökkentenem a különbséget. Majd a második boxkiállásom után úgy határoztunk, hogy négy kiállásos stratégiát alkalmazunk. Nem tartott sokáig a döntés és a csapat is mondta, hogy nem fenyeget senki hátulról. Nem volt mit vesztenem, és mivel nem volt kockázat, jól szórakoztam. Mindezek ellenére én csak az utolsó kiállásom előtt pár körrel nyugodtam meg, mikor közölték velem, hogy elég előnyöm van ahhoz, hogy az élre térjek vissza. Talán egy átlagos három kiállásos stratégiával is győzhettünk volna, de akkor több autót meg kellett volna előznöm a pályán. A tavalyi évre alapozva úgy gondoltam nehezebb lesz a verseny számomra, de idén sokkal jobbak vagyunk. Azonban ellenfeleink egyre közelebb kerülnek, ami nem is lepett meg minket, és Silverstone-ban is nagy csatára számítok.”
Rubens Barrichello, 3. hely: „Tizedikről a harmadikra - nagyon boldog vagyok ezzel az eredménnyel, élmény volt ez a verseny számomra. Az autó nagyon gyors volt, a Bridgestone gumik pedig fantasztikusak, különösen a meneteim végén. Nagyszerű versenyen volt, a többi pilóta nagyon sportszerűen viselkedett. Sajnálom is a tegnapi kvalifikációs problémámat, e nélkül még jobb versenyem lett volna. De mindent beleadtam. Trulli esetében sokkal gyorsabb voltam a 3-as számú kanyarban, de nagyon nehéz volt a lassítókon keresztül követnem, sokkal jobb volt a kigyorsítása is. Az utolsó körben viszont túlságosan lelassított a 13-as kanyarnál, így a 15-ösnél elmehettem mellette. Tisztában voltam persze a kockázattal, nem akartam hogy megsérüljön az autó, hiszen így is a negyedik helyen autóztam a 10. ről. Tehát 85%-an próbáltam mindent beleadni, de amikor láttam az esélyt, még hozzáadtam 20%-ot, így 105%-an tettem meg.”
Jean Todt, csapatfőnök: „Ismét egy álomversenyt futottunk, melyről csak szuperlatívuszokban lehet beszélni. A csapat hihetetlen stratégiát épített fel a 70 körös versenyre, és pilótáink 100%-os teljesítményt nyújtottak az egész futam alatt. A Bridgestone abroncsok kifogástalanul muzsikáltak. Michael az idei évben kilencedik győzelmét szerezte meg, míg Rubens továbbra is az egyetlen olyan versenyző, aki az eddigi összes futamon pontot szerzett. Nem is kérhettünk volna jobb kezdést az idény második felére. A mai verseny megmutatta, hogy a soron következő viadalokon nagy lesz a küzdelem riválisainkkal. Meg vagyok elégedve a csapattal, fantasztikus munkát végeztek.”
Ross Brawn, technikai igazgató „A pilótáink kimagasló teljesítményt nyújtottak. Már a verseny előtt elhatároztuk, hogy vagy 3, vagy 4 kiállással autózunk, s amikor a dolgok úgy alakultak, Michaelnél 4 kiállásra váltottunk, figyelembe véve a Bridgestone gumik nagyszerű teljesítményét. Ugyanakkor szeretném a dicsőséget Luca Baldisserrinek adni, ő állt elő ezzel az ötlettel, én csak támogattam benne. Rubens nagyszerű munkát végzett, hogy feljött a 10. helyről a 3.-ra. Kihasznált minden adódó lehetőséget, Trulli megelőzése pedig egyszerűen briliáns volt. Pár körrel a vége előtt azt mondtam neki, hogy még a dobogót is elcsípheti, adjon bele mindent. Mikor Michael elég előnyt épített ki Alonsoval szemben megnyugodhattunk. Amikor gyors autód van, érdemesebb egy agresszívebb stratégiát kipróbálnod, máskülönben mi is beragadtunk volna a Renault pilótája mögé.”
|