Ferrari
Bubblin 2004.07.10. 11:25
Hullámvölgy vagy szakadék?
Hullámvölgy vagy szakadék?
Tény: a Ferrari 2003-ban minden várakozás ellenére csak óriási erőfeszítéssel és - ami még meglepőbb - nem kis szerencsével tudta megvédeni világbajnoki címeit. Óriási erőfeszítéssel, mert a Michelin kétségkívül felülkerekedett a Bridgestone-on, így a Ferrari a gumik terén folyamatos lépéshátrányban volt a McLarennel és a Williams-szel szemben; és nem kis szerencsével, mert ha Williams FW25 a szezon elején nem küszködik gyerekbetegségekkel, vagy a McLaren MP4-18 (időre és egyáltalán) elkészül, a Ferrari bajban lett volna. Ettől függetlenül vitathatatlan, hogy megérdemelten nyerték meg a VB-címet, mert az év során ők nyújtották a legegyenletesebb teljesítményt, még ha nem is olyan egyenleteset, mint 2002-ben. És hogy mi várható 2004-ben? Tavaly csak annyit érzékeltünk, hogy a Ferrari elindult a lejtőn, ám az még nem világos, hogy egy hullámvölgy vagy a szakadék felé. Mindkettő mellett szólnak érvek. Egyrészt tudni kell, hogy a Scuderia menedzsmentje és főleg a Gestione Sportivát irányító Jean Todt kínosan óvatos ember, aki semmit nem bíz a véletlenre, és mivel 2003-ban a Ferrari az ő ízléséhez mérten túl közel került a vereséghez, jövőre még óvatosabb (értsd: alaposabb) lesz. Másrészt viszont minden autó csak olyan jó, amennyire az aszfalthoz tapad, és a Bridgestone-Ferrari páros bizony a gumiháborúban még az év végén is vesztésre állt. Persze ahogy mindenben, ebben sem az állapot, hanem a folyamat a lényeg, de egyelőre nehéz elképzelni, hogy a Bridgestone miként tudna záros határidőn belül visszavágni a Michelinnek. A BAR-Honda átpártolását követően a Ferrari különösen nehéz helyzetbe került, mert jóformán egyedül kell viselnie a Bridgestone fejlesztési munkálataival kapcsolatos terheket, míg a Michelin legalább négy erős csapattal, nagyjából négyszer annyit tesztel. Emellett az uralkodó csapatok megszokott, konzervatív filozófiája is fenyegeti a Ferrarit, mert a járt utakhoz való ragaszkodás egy ideig beválik ugyan, előbb-utóbb viszont a többiek rátalálnak a rövidebb ösvényekre. Hogy ez 2004-ben megtörténik-e? Nos, ez a nagy kérdés...
|