Rajtszáma: 1 Nemzetisége: német Születési ideje: 1969. január 3. Születési helye: Hürth-Hermühlheim Családi állapota: nős, felesége Corinna, 2 gyermeke van Magassága: 174 cm Súlya: 75 kg
Első futam: 1991, Spa Összes győzelem: 70
|
|
|
Michael Schumacher autóversenyzői pályafutása a Formula König szériában kezdődött 1987-ben, miután a különböző gokartbajnokságokban komoly sikereket ért el. A Formula Königben hamar bajnok lett, és a Formula Ford kategóriában kezdett versenyezni. Itt találkozott a később szintén a Formula 1-ig eljutó, tavaly visszavonult Mika Saloval. A finn pilóta legyőzte Schumachert, aki így második lett az Európa-bajnoki sorozatban. A német bajnokságban a negyedik helyet szerezte meg. 1989-ben a Német Formula 3-as szériába igazolt, ahol harmadik lett az idény végén. Éppen annyi pontot szerzett, mint csapattársa, Heinz-Harald Frentzen. Mindketten egy ponttal maradtak le a második helyről. Egy évvel később Schumacher dominált, öt futamon győzelmet aratott, és megnyerte a Macao Grand Prix-t és a Fiji Grand Prix-t is.
Hamarosan a Mercedes-Benz juniorcsapatához szerződött, de a sportautók nem jelentettek számára újdonságot. A Mexico Cityben rendezett futamon elsőként ért célba. ’91-ben is sportautókkal versenyzett, és győzött az Autopolis Nagydíjon. Még ebben az évben debütált a Formula 3000-es japán bajnokságban is, és a második helyet érte el Sugoban. Az 1991-es év fordulópontot jelentett a német versenyző életében. Eljött ugyanis a Formula 1-es bemutatkozásának ideje is. A Jordan színeiben indult a Belga Nagydíjon. A hetedik helyre kvalifikálta magát, de kuplungproblémák miatt már a verseny első körében kiesett. Ez volt az egyetlen futam, melyen a Jordan istállót képviselte. A tehetségét felfedezvén azonnal lecsapott rá a Benetton istálló.
1992-ben nyolcszor állt a dobogón. Belgiumban győztesként haladt át a célvonalon, összesítésben pedig 53 pontjával a harmadik helyen végzett. A következő évben is a Benettonnál maradt, és szenzációs győzelmet aratott a Portugál Nagydíjon. Az év végi elszámolásnál a negyedik helyet írhatta a neve mellé. 1994-ben pedig már megállíthatatlan volt. Az idény elején jobb eredményeket ért el a Benettonnal, mint Ayrton Senna a Williamssel. Aztán jött a tragikus imolai hétvége, és a legendás brazil nem volt többé… Schumacher megállíthatatlannak tűnt, de az idény közben több szabálytalanságot is észlelt a Nemzetközi Autmobil Szövetség a Benettonnál, így néhány futamról kizárták a német versenyzőt. Óriási harcot vívott Damon Hillel a világbajnoki címért, melyet egy vitatható ausztráliai ütközés döntött el, Schumacher javára. A következő évben kilencszer győzedelmeskedett, így sikerült megvédenie bajnoki címét. 1996-ra azonban aláírt a gyengélkedő Ferrarihoz.
Mindent megpróbált kihozni a megbízhatatlan versenyautókból, és sikerült három győzelmet aratnia. 1997-ben már jóval versenyképesebb konstrukcióval állt elő az olasz gárda. Schumacher nyert Monacoban, Magny Coursban, Montrealban, Spában és Suzukában. Az utolsó, mindent eldöntő jerezi Európa Nagydíj előtt egy pont előnnyel vezetett az összetettben a Williams pilótája, Jacques Villeneuve előtt. Ez az idény is vitatható véget ért, hisz Schumacher az élen állt, amikor Villeneuve előzni próbálta, a német pedig ráhúzta a kormányt. Villeneuve továbbment, Schumacher kiesett. A világbajnoki cím a kanadai pilótáé lett. Később a Nemzetközi Automobil Szövetség a történtek miatt megfosztotta a németet a világbajnoki összetettben elért második helyétől.
Az 1998-as Ferrari sokkal jobb volt elődeinél, Schumacher pedig ha lehet, még elszántabb módon küzdött a világbajnoki címért. A McLaren istálló az idény elejétől fogva dominált, a németnek azonban esze ágában sem volt feladni a küzdelmet. A McLaren tetemes előnye ellenére Schumacher győzni tudott hat futamon, így ismét az évad utolsó nagydíjára maradt a döntés. Suzukában már a rajtnál gondjai voltak az idény közben megbízhatónak bizonyuló Ferrarival, így csak a rajtrács utolsó helyéről vághatott neki a távnak. Szenzációs tempót diktált, és a harmadik helyig küzdötte fel magát, amikor egy defekt miatt kiállni kényszerült. A világbajnoki cím Mika Hakkinenhez vándorolt.
A ’99-es évad nem kezdődött valami jól számára. A pontversenyben azonban hamar átvette a vezetést, és úgy tűnt, hogy Maranelloba viszi az egyéni világbajnoki címet, amire Scheckter 1979-es diadala óta nem volt példa. A Brit Nagydíjon azonban balesetet szenvedett és eltörte a lábát. Hónapokig nem ült versenyautóba. Időközben csapattársa, Eddie Irvine életben tartotta a világbajnoki esélyeit Mika Hakkinennel szemben. Schumacher az utolsó két futamra tért vissza, elképesztően nagy formában. Igyekezett segíteni Irvinenak, az ír azonban így sem tudta elhódítani a trófeát. Schumacher visszatérése jól jött a Ferrarinak, akik így, -1983 után első alkalommal- megszerezték a konstruktőrök világbajnoki címét.
2000-ben Rubens Barrichello érkezett Irvine helyére. A német pilóta fantasztikus szezont produkált. Győzelmet aratott az első három versenyen, így kézzelfogható közelségbe került számára a hőn áhított világbajnoki titulus. Az idény közepe táján kisebb megtorpanás volt észlelhető, hisz ekkor Mika Hakkinen és a McLaren magához ragadta a vezetést. Schumacher eltökéltsége azonban meghozta gyümölcsét, és az évad utolsó előtti futamán, Suzukában megszerezte pályafutása harmadik vilábajnoki címét. Az utolsó versenyen bebiztosították a Ferrari számára a konstruktőrök legjobbjának járó trófeát is.
2001-ben is Schumacher volt a mezőny leggyorsabbja Ausztráliától Japánig. Számos rekordot sikerült megdöntenie, és nálunk, a Hungaroringen ismét megnyerte a világbajnokságot. A tavalyi évet is lehengerlően kezdte. Újabb megdöntött rekordokkal, futamgyőzelmekkel és első rajtkockákkal gazdagodott az idény végéig, és elképesztően nagy előnnyel, már Franciaországban bezsebelte ötödik világbajnoki győzelmét, mellyel beállította Juan Manuel Fangio évtizedek óta fennálló rekordját. Ez a szezon sem volt azonban botrányoktól mentes, hisz Barrichello Ausztriában a csapat utasítására az utolsó kanyarban átengedte kollegájának a győzelmet, ami nagy felháborodást váltott ki szerte a világon.
A 2003-as idény roppant nehéz volt Schumacher és a Ferrari számára. Ha nyögvenyelősen is, de végül hat futamgyőzelemével megszerezte hatodik világbajnoki címét, így világcsúcsot állított fel az autosport királykategóriájában.