A Fia javaslatai
bubblin 2004.07.22. 16:51
A Fia javaslatai a jövő évre
A FIA pénteken hivatalos közleményében kiadta a jövő évre elgondolt szabályváltoztatásainak listáját, melyek akkor lépnek életbe, ha a technikai igazgatókból álló Technikai Munkacsopot szeptember 6-ig nem áll elő elfogadható javaslattal.
1, Aerodinamika (2005)
A diffuzor magasságát korlátoznák, megemelnék az első szárnyat, míg a hátsó szárnyelemeket előrébb hoznák, miközben az autó karosszériájának formáját a hátsó kerekek előtt az előírásoknak megfelelővé tetetnék. Ezek a változtatások körülbelül 25%-kal csökkentenék a leszorító erőt, míg a légellenállás 4%-kal redukálódna.
Magyarázat: A kisebb leszorító erő csökkentené a sebességet, legfőképp a gyors kanyarokban, míg a féktávok egy kissé nőnének. A légellenállás csekély csökkenése miatt az egyenesbeli sebesség mindössze pár százalékkal emelkedne.
2, Gumik (2005)
Az idei évhez hasonlóan a versenyzők két különböző összetételű abroncsból választhatnának. Azonban csak két garnitúra állna a rendelkezésükre a hétvégén, az egyik a pénteki és szombati edzésre, míg a másik a versenyre. A csapatok a sérült abroncsokat lecserélhetik a futam közben az első gumiszettre, azonban ekkor nem tankolhatják meg az autókat, csak az abroncsokkal foglalkozhatnak.
Magyarázat: Mivel a gumiknak az eddigi 80 km-es táv helyett 350km-t kellene kibírniuk, a beszállítóknak minden bizonnyal keményebb összetételű abroncsokat kell majd alkotniuk, melyek tapadása ezzel csökkenne, így csökkenne a sebesség, főként a kanyarokban.
3, Motor (2005)
Egy motornak két versenyhétvégét kell kibírnia.
Magyarázat: Mind a csúcs-, mind az átlag ereje csökkenne az erőforrásoknak.
4, Motor (2006)
2.4 literes V8-as (90°) erőforrások bevezetése, melyekre szigorú technikai korlátozások vonatkoznának. Tiltanák a közvetlen befecskendezést, a változtatható szelepvezérlést, a variálható geometriájú kipufogórendszert, valamint a különleges anyagok használatát. A minimum súly és a minimum tömegközéppontra is alkotnának szabályokat.
Magyarázat: A körülbelül 20%-os kapacitás csökkentés a motorok erejében is megmutatkozna. A technikai megszorítások miatt csekély mértékben fejlődnének az erőforrások.
5, Más motorok
A 2006-os és 2007-es esztendőben azok a csapatok, akik nem térnek át a 2.4 literes erőforrásokra, továbbra is használhatják 3 literes motorjaikat, azonban azokat a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) megvizsgálja, és limitálja a maximum fordulatszámukat.
Magyarázat: Ezzel az összes csapat, beleértve az újakat is, lehetőséget kap arra, hogy versenyképes motort építsen még akkor is, ha a 2.4 literes erőforrásokra több korlátozás is életbe lép majd.
|