Ferrari:Újabb rekord
bubblin 2004.08.12. 18:23
Hazai közönsége elött gyözött Michael
Hazai közönsége előtt győzött Michael
A Ferrari alakulat elégedet lehet, hiszen Michael Schumacher megszerezte idei évi tizenegyedik futamgyőzelmét, mellyel toronymagasan vezeti a bajnokságot. A csapat brazil versenyzője megszakította pontszerző sorozatát, mivel az idei évben először nem végzett az első nyolc között.
Michael Schumacher, 1. hely: „Micsoda hétvége, a pole, és most a győzelem! Roppant elégedett vagyok, nem is találok szavakat. Éreztem a rajongók bíztatását, és mikor áthaladtam a célvonalon, hallottam őket a motorzaj ellenére is. Mivel az elmúlt években nem voltam valami sikeres hazai pályán, még jobban örülök a sikernek. Először Kimi gyakorolt rám nagy nyomást, majd Jenson és Fernando következett. Tudtam tartani a különbséget, de növelni nem sikerült. A csapat szuper munkát végzett. Kicsit tartottam Jensontól, mivel nem tudtam pontosan, milyen stratégián van, így aggódtam. Keményen kellett hajtanom az egész futam alatt. Hogy miként érzem magam 50 hibamentes verseny után? Csodálatos, leírhatatlan, milyen megbízhatóak vagyunk, azonban nem szabad leállni.”
Rubens Barrichello, 12. hely: „Kemény verseny volt a mai. Védenem kellett az ívet, mert Montoya igen közel volt hozzám. Megpróbáltam Coulthard belső ívére kerülni, de blokkoltak a kerekeim, így az ütközés az én hibám volt. Elég keményen ütköztem ahhoz, hogy leszakadjon az első terelőszárnyam. Ezt követően véget is ért a verseny számomra. Stratégiát változtattunk, de tudtuk, hogy a két kiállás nehéz lenne. Néha a dolgok nem a tervek szerint haladnak, erre volt példa a mai nap.”
Jean Todt, csapatvezető: „A tizenkét versenyből tizenegy győzelem: egy újabb Michael és Ferrari rekord. Jó látni, hogy Michael hazai közönsége elégedett volt a győzelemmel, mely a Scuderia számára is fontos volt, a piac miatt. Bosszantó, ami Rubens-szel történt, így nem tudott pontot szerezni. Versenye az első körben történt ütközéssel elúszott, mikor egy be nem tervezett kiállást kellett eszközölnie. Egy remek versenyző, egy megbízható motor, gyors és egyenletes gumik, és egy első osztályú csapat: ezek kellenek a győzelemhez. Köszönet illeti technikai partnereinket is, akik remek munkát végeztek.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „A verseny eleje nem volt egyszerű, hiszen Kimi nagy nyomást gyakorolt Michaelre annak ellenére, hogy tudtuk növelni a különbséget. Mikor Kimi kiesett a viadalból, Michael kezében tartotta a versenyt, bár Jenson és Fernando soha nem voltak túl távol tőle. A Coultharddal történt incidenst követően, megváltoztattuk Rubens taktikáját, hiszen le kellett cserélni az első szárnyát. Azonban nem sikerült felzárkóznia olyan mértékben, ahogy azt mi szerettük volna. A verseny végén, az utolsó körben pedig defektet kapott, melyet a Bridgestone mérnökeivel kivizsgálunk majd.”
|